torsdag 18 februari 2010

Ur arkivet: Känslorna kolliderar i min morgonyoghurt.


Känslorna kolliderar i min morgonyoghurt.
Vet inte om jag ska lyssna på Havre Fras-kuddar eller Eldorado-sylt.
Sväljer alltihopa utan att tugga som för att slippa.

Men känslorna väller upp igen i stötar när jag hukar över toalettstolen
Och med snorig näsa och rinniga ögon spelas allt upp igen
Men nu simmar känslorna runt i klosetten iställe
t

2009-03-19. Jag har inte haft någon inspiration på de senaste dagarna och har haft sjukt mycket att göra och tänka på. Detta är en gammal text som jag skrev i våras när jag försökte komma över Fröken V:s och mitt märkliga förhållande. Som inte var ett förhållande. Men ändå. Typ. Samtidigt som jag träffade andra. Och hatade mig själv.

Det är ännu en "jag blir inte klok på mina känslor"-dikt. Allt är bara rörigt och varje impuls säger åt mig att göra något nytt, något gammalt, något blått. Allt bara kolliderar och blir till en röra i halsen, magen och man önskar man kunde spy upp det och spola ner det. Men det kan man inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar