tisdag 23 februari 2010

Mall.


Ska forma om mitt liv
efter någon annans.
Mall.

Ska forma om mina känslor
efter samhällets.
Mall.

Ska stöpa om min kropp
efter attraktionens.
Mall.

Ska byta riktning
efter mina egna.
Mål.

Ganska platt i mitt eget tycke. Men jag har lärt mig att inte anta att andra kommer tycka att de dikter jag själv anser vara dåliga, är dåliga. Det brukar snarare vara tvärt om.

Så ser mitt liv ut. Faktiskt. Jag har tappat bort mig själv, i mina egna och andras krav och åsikter. Jag vet inte hur jag ska göra. För många val, på gott och ont. För många vägval och jag är rädd för vad som händer om jag väljer fel. Jag brukar inte låta andra påverka mig, jag brukar inte oroa mig för konsekvenser. Men något har förändrats de senaste månaderna. Visionären har försvunnit. Inte helt, men han har gömt sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar