söndag 14 februari 2010

Rundar av.


Rundar av kvällarna
med känslohybris
och tomma glas.

Rundar av känslorna
med förnekelse
och tomma glas.

Rundar av tillvaron
med lögner
och blekmedel.

Har haft en konstig vecka. Med risk för att upprepa mig så har det varit rörigt på känslofronten. Blandar förälskelse med platonisk kärlek. Slängs fram och tillbaka mellan olika känslor från dag till dag. Jag är inte trevlig att vara runt just nu och i all min ansträngning att inte såra, beter jag mig som ett svin. Tror jag.

Ordet blekmedel vet jag inte riktigt hur jag ska förklara. Hur man vill, på kemisk väg helst, fräta bort minnen, känslor. För att få bort, skrubba bort fläckarna. Eller för att få klarhet i allt bara. Jag skulle må bra av lite klarhet. Klarhet och kramar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar