lördag 20 februari 2010

Eskapism.


Dröjer mig kvar
i dagdrömmar
om ditt hår
allt oftare.

Klipper banden
till mig själv
och framförallt
mitt medvetande.

Försöker leva
drömmen och
verkligheten.
Parallellt.

Jag har blivit
alldeles för gammal
för att vara
ung och dum.

Eskapism.
Är bara ännu en
synonym för
mitt långsamma självmord.

Behövde skriva på något nytt sätt. Gillar det personligen. Försökte vara lite flummigare, vet inte om det märks. Inte för att vara svår och missförstådd utan för att jag har svårt att förklara irrationalitet, med någon slags rationalitet. Jag kan inte beskriva den röra i mitt huvud utan att vara flytande och otydlig.

Fast egentligen är det en av mina mer enkla dikter. Ingen symbolik att förklara, exempelvis. Men sammanhanget kanske är svårare. Jag borde verkligen skärpa till mig. Skriva om något nytt. Jag är för ung för att vara så bitter, för gammal för att skriva töntiga dikter. Skjut mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar