söndag 7 mars 2010

Men vi ses nog i helvetet i alla fall.


Sträcker ut handen
genom törnbuskar
för att greppa
något ljust.
När taket faller in
och fingrarna blöder
ägnar jag mig åt
självstudier.

Ser alla avslut
som misslyckanden
och alla misslyckanden
som katastrofer.
Kan aldrig se mig själv
i kaoset av känslor.

Vill hålla om din ros
varsamt
så den inte skadas.
Men jag har aldrig haft
gröna fingrar
och den ruttnar
i mina händer.
Som allt vackert gör
i min närvaro.

Men allt är faktiskt inte
mitt fel.
Jag har lärt mig det nu
blodet och ärren
på mina händer
är mina vittnen.
Vi kommer aldrig
se på varandra igen.
Inte på samma sätt.
Inte alls tror jag.

Men vi ses nog i helvetet i alla fall.

En såndär jätterörig text igen. Mycket känslor. Den grundar sig i den känslan jag haft i kanske alla mina förhållanden, jag förtjänar inte dig. Men sedan, ju mer tiden gått efter förhållandet tagit slut, så har jag insett att det kanske är tvärt om, du förtjänar inte mig. Men sedan flippade allt ut medan jag skrev och det här är resultatet.

Kakofoni av känslor, som vanligt, men jag är ovanligt lugn just nu. Jag tror jag mår bra. Nästan. Har kommit till flera insikter som hjälper mig. Bland annat den ovanstående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar