måndag 1 mars 2010

Jag trodde.


Ska sluta försöka vara
någon
något
vackert.
Se mig själv i spegeln.
Och se sanningen
i reflektionen.

Ord som faller som
tegelstenar.
Och tystnad som faller som
hagel.

Jag trodde.
I min illusion
om mig själv
och min existens.
Att jag betydde
något alls
för någon annan.
Vem som helst.

Det kommer gå över. Jag kommer tillbaka snart. Men idag är en dålig dag. En väldigt dålig dag. En dag när det kryper i mig och jag ser verkligen inget som lyser upp vintermörkret. Allt jag rör vid blir förkolnat och förstört. Allt jag älskar dör.

Jag var fruktansvärt lycklig igår. Det gick över. Jag behöver stora mängder alkohol. Eller bara någon att hålla om. Tills det går över. Jag vill inte mer. Det räcker nu.

2 kommentarer:

  1. Jag gillade den här, speciellt sista stycket. Stark rytm och bra ordval. Jättefin.

    SvaraRadera