måndag 22 mars 2010

Dansar i takt till tystnaden.


Eggande tankar.
För många timmar på dygnet
för att hantera
impulserna.
Ensam.

Begraver mig
i stress och panik.
För att få tiden att gå
men klockan
står still.
Oavsett.

Dansar
i takt till tystnaden.
Kysser fantasin.
Passionerat.
Omfamnar lögnen.

Någon slags blandning av allt som händer. Tentapanik och Fröken G och framtidsångest. Hon eggar mig, på så många plan. Men jag hatar att inte ha en aning om vart det kommer leda. Har så många tankar.

Fantasin och lögnen är i detta fall samma sak. Tror jag. Den där fantasin om framtiden som man ändå vet inte kommer hända. Jag blir så förvirrad och stressad av framtiden. Jag brukade inte vara sådan, men nu är jag så svag. Börjar falla in i dåliga mönster igen, såsom jag gör när jag blir stressad. För mycket kaffe, för lite mat, för lite sömn. Näsblod, yrsel och allmän förvirring. Dåliga rutiner och onda cirklar. Men det är ju skönt när allt är som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar