onsdag 20 januari 2010

Jag borde ge lektioner i hur man faller ner i samma hål igen och igen.

Kan inte säga något logiskt.
Något som hjälper,
förklarar.
Följer mina instinkter
till ruinens brant.
Igen.

Vill inte ha dina svar.
Dina påståenden,
förklaringar.

Balanserar på kanten.
Skalar bort sansen
från livets banan
Tittar framåt,
så som jag alltid gör,
för att slippa se stupet.

Se på mig
som om du menar det.
Du är vacker,
så gråt inga tårar över mig.
Krossa mig och gå vidare
så ses vi en annan dag.
En annan natt.

Jag borde ge lektioner
i hur man faller ner i samma hål
igen och igen.

Borde sluta sukta efter destruktiva relationer. Borde kanske satsa på relationer som inte imploderar i mitt bröst, i mina händer. Eller bara sluta komplicera de få bra relationer jag har. Som Fröken V t.ex. Och kanske Fröken E. Eller bara alla relationer.

Sex komplicerar en hel del. Eller det beror kanske helt på relationen. Jag vet inte vad jag ska göra med mig själv och de som omgiver mig. Borde ta tag i mitt känsloliv och göra en tankekarta över det, men vet inte om jag kommer komma fram till något vettigt.

Och framförallt vill jag inte. Vill inte få det på pränt att jag är fruktansvärt dum i huvudet. Och att Fröken L, Fröken V, Fröken T, Fröken K och några till är för nära mig fortfarande.

Ska sluta med relationer. Ska sluta med sex. Ska sluta skriva bittra dikter om min vardag. Jag ska också sluta ljuga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar