söndag 20 december 2009

Ur arkivet: Neonljus och robotbeats.

I neonljuset

Är du grön men vacker

som aldrig förr



Och jag rör mig

I takt till robotbeats

teknoligisk, runt dig



Och den torra lukten

av effekthöjande rök

får mina ögon att tåras



Dina, nu rosa, händer

hittar mina kinder

torkar bort tårarna



Och dina läppar hittar mina

Och vi målar nya färger

i neonljusets strålkastare



Skriven: 2008-11-30. Tänk dansgolv. Blinkande lampor och en röra av färger. Tänk Daft Punk - Technologic. Addera Fröken V. Eller bara all kärlek som uppkommer på ett dansgolv. Vidare är jag svag för färger som symbolik. Att "måla nya färger" är en känsla som jag inte riktigt kan beskriva bättre än så. Känslan man får av att bli kysst av någon som man inte kan sluta tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar