söndag 20 december 2009

Någon sade.

Vill krossa ångesten
tillsammans med min
tomma, mörka lägenhet.
Vill måla de svarta väggarna
med knytnävarna,
blodröda
av en smärta jag kan hantera.

Väljer bort hemmet
och ger mig ut i den vita
Stockholmsnatten
Med en flaska som sällskap
vi har ensidiga samtal
men allt är bättre än en tom säng
och ett huvud fullt av dina kyssar.


Någon sade:
Hellre älska och förlora
än att inte älska alls.
Jag slog henne i ansiktet
och fimpade min cigg
i hennes handväska.


Att hantera fysiskt smärta är så mycket lättare än psykisk smärta. Att döda sig långsamt med alkohol är förvånansvärt lugnande. Speciellt när det kryper i kroppen när man är hemma. För övrigt avskyr jag när folk ska säga smarta saker såsom: Det går ju över i alla fall. Det vet jag redan, men det betyder inte att det gör mindre ont nu. Idioti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar