söndag 20 mars 2011

Som syra.


Vi är för lika
och för olika.
Och du säger att du ser mig
(och ser igenom mig).
Men du vet inte att

det ligger skärvor på mitt golv.
Och att jag är som syra.
Och allt vackert dör (för mina händer).
Och dina ord är inget mer än tomma löften
om en tid som aldrig kommer finnas (och aldrig funnits).
Så sluta försöka rädda.
Vad som aldrig kan,
borde
eller vill räddas
(det är för sent).

Ibland är ord bara ord. Och ibland kan inte ens jag förklara dem. Det bara känns så. Att jag vill hålla alla som intresserar sig för mig på håll för de inte vet, inte ser vad som är jag. För jag är rutten, intill kärnan, jag är rutten. Korrumperad och förstörd. Och jag vill inte bli lagad av någon jag tycker om för jag förstör bara människor jag tycker om. Jag är rädd. Och har alltid varit det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar